أعربت الفنانة داليا البحيري عن سعادتها بالمقاطعة الاقتصادية ضد شركات التابعة للكيان الصهيوني المحتل، مشيرة إلى أن ذلك يجعلها تشعر بالانتصار والفخر، وذلك تضامنا مع غزة.

وشاركت داليا البحيري صورة عبر حسابها الرسمي بموقع «إنستجرام»، وعلقت قائلة: «أنا حقيقي سعيدة جدا كل لما أعدي من قدام ستاربكس ولا ماكدونالدز وألاقيهم بينشوا بحس كده بانتصار، وفرحانة أوي ببنتي وأصحابها اللي بقوا واعيين وفاهمين».

View this post on Instagram

A post shared by Didi Mahmoud (@daliaelbeheri)

وأضافت داليا البحيري: «بكلم كيمي إمبارح كانت مع أصحابها لقيتها بترد عليا وهي بتغني أنا دمي فلسطيني، كما كيمو اللي بتسمع تايلر سويفت تخيلوا شكرا غزة اللي زعلان ومتضايق من پوستاتي عن غزة وعن فلسطين في حاجة اسمها خد استراحة، عشان ما اعكرش عليك صفو حياتك».

وتابعت: «في اللالا لاند!!!وممكن كمان تعملي unfriend لطيف برضو! ده تل أبيب ذات نفسها يا مؤمن فيها مظاهرات ضد اللي بيحصل في غزة!!!! ده غير المظاهرات في كل عواصم العالم!!!ده الأمريكان ذات نفسهم مقاطعين ماكدونالدز وستاربكس وشيپسي وپيبسي وغيرهم منتجات تانية كتير اللي هي صناعة أمريكي أصلا».

وواصلت: «مقاطعين منتجات بلادهم عشان موالية للكيان الصهيوني، عشان موالية للانسانية!!! مضايقاك أوي پوستاتي؟! بلاش تشوفها….لأن باختصار كل واحد حر!!! دي اختيارات في الحياة! أنا عندي أصحاب مش مقاطعين ولا مقتنعين بالمقاطعة!».

وأردفت: «مزعلتش منهم ولا حكمت عليهم لأن في ضميرهم هما شايفين إن ده حيضر اقتصاد البلد …كل واحد حر! انا حأفضل اعمل شير واكتب وادعم منتجات بلدي وحافضل أقاطع المنتجات الموالية وأحرر نفسي وضميري»

وأضافت: «مش طول عمرنا بنقول الحل في تشجيع المنتج المصري، أهو جت علي الطبطاب يلا نشجع المنتج المصري اللي حقيقي يقدر ينافس بقوة، محدش يزايد علي حد دي قدرات…كل واحد حر!!بالمناسبة دي ال paper bag اللي فيها الكوكيز بتاعة».

اقرأ أيضاًأحمد سلامة: الفنان تقع على عاتقه مسئولية مجتمعية كبيرة تجاه أبناء وطنه

بعد انفصالها عن أحمد فهمي.. فنان كويتي شهير يغازل هنا الزاهد

فنون جميلة أسيوط" تنظم معرضاً فنياً وندوة تثقيفية بمشاركة الفنان محمد كمال حسين

المصدر: الأسبوع

كلمات دلالية: داليا البحيري الفنانة داليا البحيري داليا البحيرى قصة داليا البحيري زفاف داليا البحيري دالیا البحیری

إقرأ أيضاً:

بعد تصريحاتها المثيرة للجدل.. نجوى فؤاد تتصدر تريند "جوجل"

تصدرت الفنانة الاستعراضية نجوى فؤاد تريند محرك البحث "جوجل"، وذلك بعد تصريحاتها الأخيرة خلال لقائها في برنامج "صبرنا ونوليا" المذاع عبر شاشة قناة "TEN".
 

وخلال اللقاء، قالت نجوى فؤاد، إن هنري كيسنجر وقع في غرامها من أول نظرة، وتقدم لطلب الزواج منها 4 مرات وهي في مرحلة الشباب خلال سبعينيات القرن الماضي.

 

آخر تصريحات نجوى فؤاد 

 

وتابعت نجوى فؤاد، أن هنري كيسنجر، قام بحجز صالة أحد الفنادق التي كانت تعمل بها راقصة وحضر لها مع وفده الخاص، وكانت لا تعرفه في المرة الأولى لأنها لم تكن مهتمة بالسياسة، مشيرة إلى أن كيسنجر أعجب وانبهر بها من أول مرة ودعاها لتناول العشاء ورفضت لأنها كانت متزوجة من مدير فندق وطلبت أن يحضر معها.

 

 

وأشارت نجوي فؤاد إلى أن: "شائعة التأمين على رجلي مش حقيقية ياريتني عملت كدة بدل ما أنا بصرف عليها عمليات كل شوية.. وأتوقع الإشاعة دي طلعت عشان رجليا كانت ملفتة".

وأوضحت نجوي فؤاد "أنها مكنتش بعرف أرقص لأزواجي ولا أعرف أقول حاجة خارجة وكنت ببقى متدهولة قدامهم".


وكشفت نجوي فؤاد عن كواليس حياتها الشخصية، قائلة: "هربت من أبويا وأنا عندي 13 سنة عشان كان عايز يجوزني وروحت القاهرة"، مضيفة: "اشتغلت في مكتب شوية وقولت للراجل أنا من الإسكندرية وأمي فلسطينية وإديته دمعتين عشان يحن عليا شوية، قالوا لي تعرفي ترقصي؟ قُلت له أنا بموت في الرقص أنا كان هوايتي الرقص".

 

نجوى فؤاد: اشتريت أول بدلة رقص ليا بربع جنيه

 

واستكملت نجوى فؤاد: " كان جنب بيتنا سينما كنت بهرب وأروح أحضر الأفلام وكان فيه ثراء كبير في الفيلم الاستعراضي، وشافني وأنا برقص وقال هشغلك راقصة واشتريت أول بدلة بربع جنيه".

مقالات مشابهة

  • المغرب.. وقفة أمام البرلمان للتضامن مع لبنان وغزة ضد عدوان "إسرائيل"
  • السعودية داليا مبارك تستعد لطرح ألبوم "بصمة"
  • غدًا.. اجتماع عربي طارئ لمجلس جامعة الدول العربية للتضامن مع لبنان
  • «مبادرة يلا فسحة».. داليا الحزاوي تدعو لاستغلال 6 أكتوبر لتعليم الأطفال قيم الوطنية
  • تضامن عالمي مع غزة.. من الجندي الأميركي بوشنيل إلى حراك الجامعات
  • شيرين عبدالوهاب وشقيقها يتصدران التريند بصورة الصلح
  • آخر تطورات مشكلة راندا البحيري مع الضرائب ولقاء نقيب الممثلين
  • بعد تصريحاتها المثيرة للجدل.. نجوى فؤاد تتصدر تريند "جوجل"
  • ممنوعة من التمثيل بدون أسباب.. القصة الكاملة لأزمة راندا البحيري
  • راندا البحيري تستغيث .. ما القصة؟