تحدثت هدى زوجة الفنان على الحجار، عن دعمها لزوجها في أزمة مشروعه «100 سنة غنا»، قائلة: «أي حد يتخيل نفسه عنده مشروع مهم وبيحضر ليه وقاعد يشتغل عليه طول العمر، وفجاة حد يروح طالع بيه وعايز ينجح بيه واللي حواليه يدعموه بيه».

أخبار متعلقة

بحضور نجوم الفن والإعلام.. حفل على الحجار «كامل العدد» بالجامعة الأمريكية (صور)

تفاصيل حفل علي الحجار على مسرح قاعة إيوارت الجمعة

صبري فواز يعلق على أزمة مدحت صالح وعلي الحجار: «ضموا على القلب يا حبايب»

وأضافت هدى، خلال لقائها مع الإعلامية سهير جودة عبر صفحتها على فيسبوك، على هامش حفله بالأمس، قائلة: «يعني وجع قلبه عنده حق، وهنفضل وراه لغاية ما ياخد حقه، على لا بيخاف من حاجة ولا بيعمل حساب لحاجة إلا لربنا وشغله وضميره، مش هيضر ومش هيأذي».

وتابعت: «ليه بقول مش هيضر ومش هيأذي، عشان هو بيتأذي دلوقتي، انا مش عايزة اقول إيه اللي حصل في الحفلة دي، الناس اللي حضرت الحفلة هما اتعذبوا عشان يحجزوا تذكرة الحفلة دي، ولما بدات التذاكر يتم طرحها اتحجزت كلها في ساعتين وبعد كده الحجز اختفى، على بيتعرض لحرب فظيعة، لكن جمهور على الحجار مهما يحصل معاه هتلاقيه بيعمل أي حاجة عشان يوصله، ودي حاجة تطمنا».

علي الحجار الفنان علي الحجار مشروع 100 سنة غنا علي الحجار مدحت صالح وعلي الحجار

المصدر: المصري اليوم

كلمات دلالية: علي الحجار الفنان علي الحجار علي الحجار

إقرأ أيضاً:

علي الحجار يحتفل بانتصار أكتوبر مع جمهوره.. إليكم التفاصيل

متابعة بتجــرد: يستعد المطرب علي الحجار لإحياء حفل غنائي على مسرح البالون، يوم الخميس المقبل الموافق 10 أكتوبر، وذلك بالتزامن مع احتفالات نصر أكتوبر.

ومن المقرر أن يقدم علي الحجار خلال الحفل مجموعة متنوعة من أجمل أغنياته القديمة والحديثة، التي يحبها ويتفاعل معها الجمهور على خشبة المسرح.

وكانت دار الأوبرا المصرية، برئاسة الدكتورة لمياء زايد، قد نظمت ليلة لا تُنسى من الإبداع الفني، احتضن خلالها المسرح الكبير ثالث ليالي مشروع “١٠٠ سنة غنا”، بالتعاون مع النجم الكبير علي الحجار، لتكريم الرحلة الفنية للموسيقار بليغ حمدي، وذلك ضمن خطط الثقافة المصرية الهادفة لتقديم روائع وإبداعات رموز الموسيقى والغناء العربي.

وتحت لافتة “كامل العدد”، ووسط أجواء مفعمة بالتأمل والطرب، عاش الجمهور لحظات استثنائية مع أوبريت “أمل مصر”، الذي جاء كاحتفال غنائي استعراضي استثنائي، مُعد بإبداع الكاتب الصحفي أيمن الحكيم، وإخراج عصام السيد، بمصاحبة الفرقة الموسيقية بقيادة المايسترو أحمد فرج. كما أضافت الاستعراضات الباهرة من تصميم شيرين حجازي، مع إضاءة صممها ياسر شعلان، وديكور من تصميم محمد الغرباوي، وجرافيك حسام أحمد، خلفية بصرية مذهلة للمشهد الفني.

بدأت الليلة بأغنية “١٠٠ سنة غنا” بصوت علي الحجار، الذي واصل إبداعه مع نخبة من الألحان الخالدة للموسيقار الراحل بليغ حمدي، منها: “ليه يا قلبي حبينا”، “لما إنت ناوي ع السفر”، “يا بو قلب دهب”، “طاير يا هوا”، “تخونوه”، “مابلاش”، “اللي بني مصر”، “على رمش عيونها”، “أشرقت”، “أنا كل ما أقول التوبة”، و”يا أرضنا”.

وسجل النجمان محمد محيي ووائل الفشني حضورًا بارزًا بأصواتهما العذبة، حيث أضافا رونقًا خاصًا للأعمال الخالدة، منها: “جرحتني عيونه السودا”، “قالت”، و”مولاي”، بينما تألق نجوم الأوبرا إيناس عز الدين، حنان عصام، وأحمد عبدالعزيز بأداء باهر لأغاني “حب إيه”، “على حسب وداد قلبي”، “يا سمراني اللون”، “في العلالي”، و”عاشقة وغلبانة”.

main 2024-10-04Bitajarod

مقالات مشابهة

  • عمرو أديب عن انطلاق رأس الحكمة: أكبر مشروع في تاريخ مصر (فيديو)
  • علي الحجار يحتفل بانتصار أكتوبر مع جمهوره.. إليكم التفاصيل
  • تفاصيل حفل علي الحجار بمناسبة نصر أكتوبر
  • أحمد القندوسي: "عشان تدخل الأهلي لازم تعدي على وكلاء"
  • وداعا الكاش.. الجعفري يكشف تفاصيل مشروع الدرهم الالكتروني الذي سيغير قواعد المعاملات المالية بالمغرب (فيديو)
  • هل أصدر القاضي الحجار تعميماً لمنع القوى الامنية اخراج نازحين يحتلون منازل ومكاتب؟
  • العنود اليوسف: شكلي بقول لجورجينا تذكر الله طول الحفلة تناظر بعيوني .. صور
  • في هذا الموعد.. علي الحجار يحيي حفلًا غنائيًا في مهرجان الموسيقى العربية
  • لصوص نزلة كعابيش.. سرقوا أموال «الصعيدي» وأنهوا حياته بطعنة غادرة
  • مدرب فريق مشروع المنزل الذكي ببطولة المبدعين المفتوحة للروبوت يكشف التفاصيل.. فيديو