البوابة-تحدث الفنان المصري تامر حسني عن اصابته بمشكلة صحية نتيجة شعوره بالاكتئاب والحزن الشديد على وضع الشعب الفلسطيني مما عرضه لمشكلة (طنين الأذن).
و أوضح تامر في منشور تفاصيل طريقة علاج (طنين الأذن) من دون استخدام الأدوية وكتب قائلا : (صباح الخير معلش هو موضوع بره الاحداث اللي بنعيشها شويه بس مرتبط ارتباط نفسي .

. الفتره دي زادت الشكوه عند ناس كتير بسبب الاكتئاب و الحزن من الاحداث الحاليه او غيرها و الحقيقه اني واحد منهم الاكتئاب ده ممكن يبقى سبب في حاجه اسمها (( طنين الاذن )) و ممكن تيجي برضو من حاجات تانيه و التعب ده هو ان الشخص فجأه يسمع صفاره او ما يشبه في اذنه طول الوقت و مش بتروح ابداً و ملهاش علاج و ناس بقالها سنين كتير بتعاني منه و عايشين بيها ..).

اقرأ ايضاًبسمة بوسيل تغني لأطفال غزة.. وتامر حسني يشيد بها


وتابع: (اللي خلاني اكتب عنه ان بعض الدكاتره بيصنفوه انه مالوش علاج و على المريض انه يتعايش معاه طول عمره و الطريقه دي بالفعل جابت نتيجه عظيمه الحمدلله .. يبقى حرام عليا لو منشرتوش …طبعاً كل واحد يرجع لدكتوره لو حابب و ربنا يشفي الجميع .. و الله يحفظ غزه و اهل غزه و برضو هفضل ادعي و اقول معجزه من عندك يارب).

هذا و كان الفنان تامر حسني قد اعتذر عن جولة غنائية عالمية من 20 حفلة في أشهر بلدان العالم و40 حفل زفاف داخل و خارج مصر، تضامنا مع أحداث غزة، كما و أوقف إصدار باقي ألبومه الجديد (هرمون السعادة) و أوقف أيضا تحضيرات فيلمه القادم، ووجه دعوة للجمهور للتبرع للهلال الأحمر المصري من أجل فلسطين.

المصدر: البوابة

كلمات دلالية: تامر حسني غزة التشابه الوصف التاريخ تامر حسنی

إقرأ أيضاً:

"جامدين جامدين" لـ تامر حسني تتخطي الـ 2 مليون مشاهدة

طرح نجم الجيل تامر حسني أولي أغنيات الصيف الخاصة به لهذا العام عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب" وجاءت الأغنية بعنوان "جامدين جامدين" وهي أغنية مناسبة إلى أجواء الصيف، وتشير الأغنية للسعادة والطاقة الإيجابية من خلال إسعاد الآخرين وجعلهم يشعرون بالسعادة والفرح وسط من يحبونهم.

وسرعان ما تصدرت الأغنية تريند موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب" بعد ساعات قليلة من طرحها حيث تحتل الأغنية تريند رقم7  وحققت نسب مشاهدات عالية وصلت نحو 2مليون و400 ألف مشاهدة.

وأغنية "جامدين جامدين" من كلمات محمود سليم وألحان تيام علي وتوزيع هشام محمد

 

كلمات أغنية "جامدين جامدين" لـ تامر حسني

لو حد زعلان قابلك، هاته من ايديه، قوله في ناس فرحانه، وجو جديد عليه، لو جالنا بس هيطلع، من كل اللي فيه، احنا لمتنا دي، بالدنيا كلها، كل دقيقه انبساط بنستغلها، والسكه اللي بتزعل نمشي عكسها، رقص اللي مكشر دلعه، وتعالى من الحزن نطلعه، يالا خلي اليوم ده نولعه، ونكتر الحلوين، جامدين جامدين وده كده كده، صحبتنا الحلوه مأكده، لأ بقى والحلو في كل ده، احنا كده من سنين، لسه الأيام الحلوه بينا مكمله، والسهره جامده معانا ولسه مبيته واكيد بكرا اللي جاي اجمل من كده، عدي وفوت وكبر، وانسى ومتقفش، فك الزعل علشان بقى، وشك ميكرمش، هنعيش الدنيا مره ياعم

فكها، رقص اللي مكشر دلعه، وتعالى من الحزن نطلعه، يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين، جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده، لأ بقى والحلو في كل ده احنا كده من سنين.

أعمال تامر حسني القادمة

 

وفي سياق منفصل يذكر أنه يقوم حاليًا نجم الجيل تامر حسني بتصوير فيلم ري ستارت، وهو فيلم كوميدي يجمع هنا الزاهد وتامر حسني معًا مرة أخرى بعد فيلم " بحبك" وفيلم ري ستارت ينتمي إلى فئة الأفلام الاجتماعية الكوميدية والذي يدور في اطار من الاثارة والتشويق.

يشارك في بطوله فيلم ري ستارت كوكبة كبيرة من النجوم المتميزين إلى جانب الفنان تامر حسني وهم الفنانة هنا الزاهد، باسم سمرة، عصام السقا، محمد ثروت، وهو من تاليف ايمن بهجت قمر وإخراج سارة وفيق

مقالات مشابهة

  • سامو زين يكشف رأيه في الذكاء الاصطناعي.. ويوضح الشخصية التي يريد تقديمها في الدراما(خاص)
  • "فلسطين حرة".. هتاف خلال حفلة تخرج يتسبب بترحيل طالب من الإمارات
  • بعد نجاح "قال فى حقي".. بسمة بوسيل تطرح "جراج عمومي"
  • تامر حسني يمازح الجمهور بإطلالة مثيرة للضحك مع هؤلاء «فيديو»
  • "جامدين جامدين" لـ تامر حسني تتخطي الـ 2 مليون مشاهدة
  • محافظ أسيوط يتفقد مستشفى أبنوب للاطمئنان على سير العمل ومتابعة علاج المرضى
  • تبدأ من 600 جنيه.. أسعار تذاكر وشروط حفل تامر حسني بمهرجان العلمين 2024
  • تعرف على شروط دخول حفل تامر حسني في العلمين
  • بهذه الطريقة.. تامر حسني لعمل فني جديد
  • تامر حسني يظهر بإطلالة جديدة ويدعو للانضمام لـ رابطة لمحبي القُرع