علقت الفنانة فيدرا، على الأحداث الجارية في غزة، وطالبت باستمرار تقديم الدعم ومساندة أهلها، مُشددة على الإكثار من نشر الفيديوهات التي تكشف جرائم الاحتلال الإسرائيلين.

عاجل| "مينفعش نستسلم العالم بيتغير".. فيدرا تدعم غزة بهذه الكلماتعاجل| "مينفعش نستسلم العالم بيتغير".. فيدرا تدعم غزة بهذه الكلمات

وقالت الفنانة فيدرا، في فيديو عبر صفحتها الشخصية بموقع إنستجرام: "الوضع في غزة كارثي، إحنا تعبنا من كم العذاب اللي بنشوفه، والقهر وقلة العدل والظلم، والقتل والذبح".

اقرأ أيضا.. عاجل - تعليق صادم من الفنان محمد صبحي حول مقاطعة المنتجات الإسرائيلية

وأضافت: "لازم نفضل نتكلم ونوعي الناس، العالم بيتغير وعشان يتغير بياخد وقت، إحنا بنعمل اللي علينا ولازم نوصل صوت الفلسطينيين، الله أعلم أخرتها إيه.

فيدرا توجه رسالة عاجلة للمواطنين

وتابعت فيدرا: "إحنا بنعمل اللي علينا، بنلم هدوم عشان الشتا ولازم تكون جاهزة لأهله غزة، وإن شاء الله هتدخل لأهالي غزة، إحنا بنعمل اللي علينا، بنتبرع وبنعمل لايك وشير لكل الصفحات اللي بتدعم غزة، دا دور كل اللي بره غزة، ومتزهقوش لأن في أطفال وأجنة بيموتوا في بطن أمهاتهم، مينفعش نزهق".

وأختتمت فيدرا: "آه ناخد هدنة ونفصل، لكن مينفعش نستستلم، الكلمة تأثيرها قوي في العالم ولازم هتاخد وقتها، ربنا معانا وربنا كبير، لازم نعمل اللي علينا، في ناس بتحارب وبتجاهد بنسفها، لكن إحنا بنحارب باللي بنقدر عليه".

آخر أعمال الفنانة فيدراعاجل| "مينفعش نستسلم العالم بيتغير".. فيدرا تدعم غزة بهذه الكلمات

كانت آخر أعمال الفنانة فيدرا، هو فيلم العميل صفر، الذي حقق العمل نجاحًا كبيرًا، وهو من بطولة كلًا من: (أكرم حسني، بيومي فؤاد، مصطفى غريب، منذر رياحنة).

وتدور أحداث فيلم العميل صفر، في إطار كوميدي اجتماعي حول فرد أمن يحلم أن يكون بطلًا مثل جيمس بوند؛ لكنه يفشل في ذلك ويتعرض للعديد من المواقف الكوميدية، وتتطور الأحداث بعد ذلك، وكان الفيلم من تأليف وائل عبدالله وإخراج كريم العدل.

اقرأ أيضا.. عاجل - "كتر الهم يضحك" لطيفة تعلق على أحداث غزة

اقرأ أيضا.. عاجل - "ربنا ينشف دم كل ظالم".. بكلمات قاسية فيفي عبده تندد بأحداث غزة

اقرأ أيضا.. عاجل - أنجلينا جولي تعلق على أحداث غزة: أفضل مساعدة هي الدعاء

اقرأ أيضا.. أقرأ أيضا.. عاجل - الاحتلال الإسرائيلي يضع "بدرية طلبة" في ورطة

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: الفنانة فيدرا فيدرا غزة دعم غزة فيلم العميل صفر أحداث فيلم العميل صفر فلسطين احداث غزة غزة الان الفنانة فیدرا اللی علینا

إقرأ أيضاً:

خالد الجندي عن تفجيرات لبنان: "السيسي صدق عندما قال ادرسوا برمجة وكفاية آداب"

قال الشيخ خالد الجندي، عضو المجلس الأعلى للشئون الإسلامية، إن المخاطر التي حذر منها الرئيس عبد الفتاح السيسي، وكأنه يقرأ المشهد بعناية قد بدأت تحدث حولنا.


وأضاف عضو المجلس الأعلى للشئون الإسلامية، خلال حلقة برنامج "لعلهم يفقهون"، والمذاع عبر فضائية "dmc": "الحقيقة أنا عاوز أقول لكم بس على حاجة كده يمكن المطالع أو المطلع على الأحداث اللي بتحدث في خارطة العالم المحيط بينا، الوضع مخيف للغاية، لأن إحنا شفنا في دولة عربية اعتدت عليها إسرائيل، اعتدت عليها بتفجير الأجهزة البيجر أو أجهزة النداء الآلي، اللي هي أنت عارف البيجر اللي كان جهاز استدعاء داخل الدولة.. يعني تخيل حضرتك عدد الناس، عدد كبير جداً من الناس هناك، وكانوا بيستخدموا هذه الأجهزة.. وحصل أنه زي اللاسلكي كده يا سيدنا، زي اللاسلكي.. يمكن ده أنا عصرته وكان جهاز استدعاء كده كنا بنشيله قبل اختراع الموبايل.. المشكلة ما بقتش في كده وبس، ده كمان ده تطور الأمر إلى التدخل في الاعتداء السيبراني على الموبايلات نفسها وعلى كل الأجهزة المتصلة بالنت".

خالد الجندي: والدي حرص على تربيتي بالحلال رغم فقرنا المدقع

وتابع: "وبيعملوا حاجة كده إلكترونية أنا مش عارفها إيه بالضبط، بس في تقنية معينة، برمجة معينة، أقاموا بتفجير خلايا داخل الأجهزة، فأدت إلى عدد من الوفيات، والكلام ده موجود في كل النشرات الإخبارية وكل وكالات الأنباء، شفنا ضرر مؤسف أن كل واحد في جيبه البيجر أو الجهاز النداء الآلي انفجر زي قنبلة،  قيل إن اتزرعت فيه قنبلة وزنها 20 جرام، وقيل إنه عملوا البطارية تسخين حراري.. يعني أمور علمية أنا مش بتاعتي، أنا مش متخصص فيها، إنما في النهاية تقدم علمي رهيب.. يا تقدم علمي رهيب.. تعال لي بقى هنا، يعني يصطادك في الحتة دي وأنت قاعد في بيتك.. هو ده الدرس،  تقدم علمي رهيب، التقدم العلمي ده بقت حرب بلا سلاح، حرب بلا مواجهات وبلا تكلفة، بيجيبك وهو قاعد في البيت بالريموت كنترول، خلاص كده".

وأوضح: "أهو ده بقى اللي سيادة الرئيس عبد الفتاح السيسي نبه ليه في أكثر من لقاء، أكثر اللقاءات وأكثر من خطاب، وأكثر من تنبيه، وقال لنا فيه بصراحة: "يا جماعة، يا جماعة، يا اللي رايحين تدرسوا كليات ليها كل الاحترام.. مش عاوزين كلنا نطلع دكاترة ومهندسين ومحامين وخريجين آداب، يا جماعة"، في ليها كل الكليات دي ليها كل الاحترام، إنما كل احترام وتقدير، ودول سيادنا ما فيش كلام، إنما في كليات إحنا محتاجينها، دراسات محتاجينها، واقع علوم محتاجينها، علوم الحاسب الآلي، علوم الكمبيوتر، البرمجة، يا شباب، المعركة معركتكم دلوقتي. المعركة معركتكم.. إن ما كانش شبابنا يتجهوا لهذه العلوم، إحنا هنضيع وهتحس فينا أعدائنا زي ما عملوا في الدولة الشقيقة.. هيتحكم في كل شيء ويدمروا كل شيء ويقتلوا كل شيء ويتجسسوا على كل شيء، وإحنا قاعدين استهلاكي فقط أو بنفكر في المواقع الإباحية أو مواقع الكرة، وهم مشغولين بتطوير الحوسبة أو تطوير العلوم.. طب اسمعوا يوم 28/4 في مؤتمر البيانات والحوسبة، يعني هو بتاعه خمس ستة أشهر فاتت.. الرئيس قايلها قبل الهنا بسنة، يعني قبل اللي حصل ده.. يعني كان الرئيس كان قاري المشهد وشايف المشهد وعارف إحنا العالم رايح على انهي ناحية بالضبط".

مقالات مشابهة

  • خالد الجندي عن تفجيرات لبنان: "السيسي صدق عندما قال ادرسوا برمجة وكفاية آداب"
  • رانيا فريد شوقي تتذكر والدها بهذه الكلمات «صورة»
  • الجمهور يُشيد بـ عودتني الدنيا لـ شيرين.. ويدعمها بهذه الكلمات
  • بهذه الطريقة.. هنا الزاهد تحتفل بعيد ميلاد والدتها
  • مقاومة الفاشر: باقون ونقاوم ولا نستسلم حتى ننتهي ونمسح من السجل المدني بالكامل
  • مدحت العدل يتضامن مع ضحايا لبنان بهذه الكلمات «صورة»
  • خاص| أحمد سعد الدين عن "الملحد": إحنا مش عايشين في عصر حجري نتفرج علي الفيلم ونحكم
  • فرنجية: الضربة اللي ما بتكسرك بتقوّيك
  • في سوريا أيضاً... إنفجار أجهزة pager بعناصر حزب الله
  • بهذه الكلمات.. علي الطيب يهنئ زوجته بعيد ميلادها