وجه الفنان تامر حسني، عبر موقع التدوينات القصيرة «إكس» نصيحة للشباب، وهي التقرب من الله لتجاوز جميع الصعاب التي تمر بحياتنا حاليا.

وكتب تامر حسني قائلًا: «إحنا في فترة من حياتنا عمرنا ما عدينا بيها قبل كده والكل تعبان وكتير مننا محتارين وكتير تايهين ومستغربين ومش مصدقين اللي بيحصل واللي شايفينه قدام عنينا.

. ودلوقتي كنت بسمع شيوخ كتير بيتكلموا عن إننا لازم نقرب لربنا عشان ده الحل الوحيد لكل الأديان عشان نخرج من الضلمة اللي عايشينها للنور».

احنا في فتره من حياتنا عمرنا ما عدينا بيها قبل كده و الكل تعبان و كتير مننا محتارين و كتير تايهين و مستغربين و مش مصدقين اللي بيحصل و اللي شايفينه قدام عنينا .. و دلوقتي كنت بسمع شيوخ كتير بيتكلموا عن اننا لازم نقرب لربنا عشان ده الحل الوحيد لكل الاديان عشان نخرج من الضلمه اللي… pic.twitter.com/09xhOydsMH

— Tamer Hosny (@tamerhosny) October 27, 2023

وأضاف تامر قائلا: «روحت ماسك القرآن فجأة وفتحته وقولت ياترا لما أفتح عيني هتيجي على أي آية.. فتحت وعيني جت على الآية دي… الحقيقة مفيش إشارة أوضح من كده اللي عايزة يشوفها صدفة أو إشارة بتقدير من ربنا».

واختتم: «في النهاية إننا نقرب لربنا أكتر أكيد حاجة أحسن وأكيد أحسن إننا نفتح القرآن ونقرا فيه ولو صفحه أيا كانت عنينا نزلت على أي آية.. قراءة القرآن في حد ذاته أصلاً ثواب كبير… سبحان الله وبحمده، جمعه مباركة على الجميع».

المصدر: الوطن

كلمات دلالية: تامر حسني الفنان تامر حسني رسالة تامر حسني

إقرأ أيضاً:

شيرين توجه رسالة لشقيقها: «آسفة بعتك بأرخص تمن».. والأخير يرد

تقدمت المطربة شيرين عبدالوهاب باعتذار رسمي إلى شقيقها محمد عبدالوهاب بمنشور عبر حسابها الرسمي بتطبيق «انستجرام»، وذلك بعد تفاقم الخلافات بينهما خلال الفترة الماضية.

ونشرت شيرين عبدالوهاب صورة لها مع شقيقها، وعلقت عليها قائلة: في ناس كتير مش عارفين سبب الزعل مع أخويا، عشان في يوم خيرني بيني وبين اللي كنت متجوزاه، ولإن ربنا أمر الزوجة بطاعة زوجها فأنا قررت إني أرضي ربنا».

وأضافت شيرين في منشورها: أنت صح وأنا آسفة على كل حاجة قلتها ليا وأنا معملتش بيها لإني بعتك بأرخص التمن، ياريتني كنت سمعت كلامك يا غالي.

وبدوره رد محمد عبد الوهاب على منشور شقيقته قائلا: أولا انتي أختي الكبيرة وأمي التانية، وأنا تحت رجلك، مفيش أم وأخت كبيرة تتأسف لابنها، أنا تحت رجلك وانتي تاج رأسي، أنا بس بعدت عشان أصون كرامتي، والمشاكل مكنتش مشاكلك انتي، كانت مشاكل حد تاني جمبك الله يسهله، المهم عندي إنك تقفي على رجلك وتكسري الوطن العربي كله كعادتك، وانتي بالفعل كسرتي الدنيا، ربنا يحفظك ويحفظ بناتك.

مقالات مشابهة

  • علي الخواجة لـ "الفجر الفني": أغاني تامر حسني تعبر عني وتعلمت منه الكثير (خاص)
  • تامر حسني: "معادن الناس بتبان في الخصام"
  • تامر حسني يثير حيرة الجمهور برسالة غامضة.. ماذا يقصد؟
  • قبل عرضه.. watch it تروج لفيلم «بحبك» بطولة تامر حسني
  • «الناس معادن».. تامر حسني يوجه رسالة غامضة (صور)
  • رسالة غامضة من تامر حسني تثير الجدل.. ماذا قال؟
  • 2 أكتوبر.. عرض فيلم "بحبك" لـ تامر حسني على منصة watch it
  • 18 أكتوبر المقبل.. تفاصيل حفل تامر حسني في الإسكندرية
  • watch it تعلن موعد عرض فيلم «بحبك» لـ تامر حسني
  • شيرين توجه رسالة لشقيقها: «آسفة بعتك بأرخص تمن».. والأخير يرد